Läggningar · Marseille

Junos råd.

Livets hjul snurrar ibland så fort så man har svårt att hinna med det allra nödvändigaste. Ibland fastnar man i detta hjul länge, länge. Man hittar ingen väg ut. Det har varit så för mig i ett par år nu då all tid går åt till måsten och jag varit tvungen att lägga mig och mitt till sidan. Med måsten  menar jag inte här sådana där onödiga måsten, som att klippa gräs och rensa rabatter så man slipper skämmas för grannen, sån är jag absolut inte. Jag menar absolut nödvändiga måsten som är livsviktiga och som man inte kan strunta i. Ibland blir livet så, att man först måste tänka på absolut överlevnad och totalt strunta i varje s. k. guldkant.

Hur som, lever man så under en längre tid så kan man räkna med att man till slut når botten, brunnen sinar, källan är tom. Något måste fyllas på. Vi behöver inspiration, kreativitet, en stilla minut av lugn, helt enkelt, föda och näring, själslig spis. Så min fråga idag till korten är hur jag ska lösa det här? Hur ska jag hitta plats bland allt det livsviktiga och nödvändiga till att fylla min källa, öka nivån med livskraft i min brunn?

Så, vilket råd ger översteprästinnan/Juno mig?

Du kan antingen öka dina ansträngningar för att uppnå det du vill, eller ompröva dina mål och strama till bältet. Och så ger hon mig alla dessa svärd.


Juno har en stark krigisk aspekt och är mor till både Mars och Vulcanus och hennes namn är besläktat med ord för livskraft, vital energi och vital styrka. Ett annat namn hon bär är Regina som mitt övre jag brukar kalla sig själv över ouija-brädan.


Svärd är vassa, snabba, beslutsamma och ibland grymma. Här krävs fortia, kraft, all styrka jag har. Se klart och logiskt på situationen och inte låta mina känslor styra.

Med sex svärd, buskhuggare, machetes kan jag hugga fram mig en ny stig genom allt för igenväxta buskar och snår, göra vägen fri. Allt som är i vägen, bort, bort.

Med de två svärden kan jag dela upp arbetet så jag slipper göra allt ensam. Eller så får jag bara kraftfullt övertyga till samarbete.


Swiss 1JJ tarotleken har egentligen ingen översteprästinna eller påvinna utan gudinnan Juno med sin påfågel.

 

 

Leave a Reply

